طراحی سایت در اصفهان طراحی سایت اصفهان
طراحی سایت در اصفهان طراحی سایت اصفهان
28.10.1400
با وجود این، اگرچه متقاعدسازی به طور گسترده در زمینه های بازاریابی، روانشناسی و جامعه شناسی تحقیق شده است، موارد نسبتا کمی وجود دارد که متقاعدسازی در زمینه فناوری اطلاعات، به ویژه به عنوان یک مصنوع فناوری اطلاعات، مورد بررسی قرار گیرد [5،6]. به دلیل کمبود مطالعات در مورد فناوری متقاعد کننده، اسلاتری و همکاران. ([6]، p.1) ادعا کرد که "توافق کمی در مورد چگونگی متقاعد کردن مؤثر در قلمرو دیجیتال وجود دارد." با این حال، مورد قانعکنندهای برای این خط کار وجود دارد، زیرا محیطهای دیجیتال بهطور فزایندهای با هدف متقاعد کردن افراد یا گروهها برای انجام یک دوره عملی که معمولاً دنبال نمیشود، ساختار مییابند. به عنوان مثال، در حوزه کسب و کار الکترونیکی، این ممکن است شامل ایجاد یک محیط وب باشد که در آن از مصرف کنندگان خواسته می شود تا محصولات پایدار را خریداری کنند. در یک محیط سلامت الکترونیک، مزایای اجتماعی قابل توجهی از متقاعد کردن والدین برای ایمن سازی فرزندانشان در برابر بیماری های عفونی به دست می آید. در واقع، تقریباً 90 میلیون بزرگسال آمریکایی در درک و استفاده از اطلاعات بهداشتی [7] مشکل دارند و وب سایت های متقاعدکننده این پتانسیل را دارند که به این نیاز مبرم کمک کنند. زمینههای دیگری که متقاعدسازی آنلاین میتواند تأثیرگذار باشد، در سیاست، ایمنی، آموزش الکترونیکی و آموزش است.تحقیقات قبلی در زمینه فناوری اطلاعات و متقاعدسازی بر روی "فناوری متقاعد کننده" (یعنی [2]) متمرکز شده است که نتیجه محور است (به عنوان مثال، سیستم هایی که برای شخصی سازی محتوا، سفارشی سازی خدمات یا کاهش تلاش از جانب کاربران طراحی شده اند). جالب اینجاست که در سال 2009، بخش ویژهای از ارتباطات انجمن سیستمهای اطلاعاتی (CAIS) به موضوع فناوری متقاعدکننده با فراخوانی برای تحقیقات آینده در مورد اینکه چگونه کاربران میتوانند در زمینه فناوری اطلاعات متقاعد شوند، اختصاص داده شد. اشاره شد که «[D] علیرغم این واقعیت که نظریههای نگرشی از روانشناسی اجتماعی به طور گسترده برای مطالعه نیات و رفتار کاربران به کار گرفته شدهاند، این نظریهها برای پیشبینی پذیرش کاربر از فناوری اطلاعات به جای ارائه تحلیلهای سیستماتیک توسعه یافتهاند. و روشهایی برای توسعه راهحلهای نرمافزاری متقاعدکننده طراحی کنید» ([3]، ص 486). اخیراً، محققان دیگر (به عنوان مثال، [8-11]) ساختارهای متعددی را معرفی کرده اند که می تواند به درک بهتر متقاعدسازی از طریق طراحی کمک کند. اینها شامل الهام بخش است که وب سایت یک هدف مثبت را برمی انگیزد. زیبایی شناسی طراحی؛ محجوب بودن و توانایی سیستم برای تناسب با محیط کاربر؛ نفوذ اجتماعی، از جمله. با این حال، کاربرد این سازه ها عموماً از نظر تجربی تأیید نشده است. در نتیجه، برای پر کردن این شکاف دانش، تحقیق حاضر به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه یک مصنوع فناوری اطلاعات، متقاعدسازی آنلاین را تقویت میکند.
برچسب: طراحی سایت در اصفهان طراحی سایت اصفهان،